Η απάντηση στον τίτλο μας είναι ΝΑΙ!!! Όσο πιο πολύ στερείται ένας οργανισμός και υποσιτίζεται, τόσο περισσότερο λειτουργεί ο μηχανισμός άμυνας του οργανισμού, ώστε να αντιστέκεται σε οποιαδήποτε προσπάθεια για απώλεια, εφόσον αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν πάει καλά και πρέπει να σε βοηθήσει να επιβιώσεις. Ο οργανισμός μας δεν ξέρει αν έχουμε ξεκινήσει δίαιτα ή ζούμε σε συνθήκες κακουχίας ,οπότε και στις 2 περιπτώσεις θα αντιδράσει με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.

Αυτή , λοιπόν, είναι και η απάντηση στην ερώτηση που κάνουν οι περισσότεροι: <αφού δεν τρώω τίποτα, γιατί δε χάνω>? Από τη στιγμή που λαμβάνεις λιγότερες θερμίδες από αυτές που δικαιούσαι, τότε αυτό σημαίνει ότι υποσιτίζεσαι και στερείσαι, γι’αυτό και πρέπει πάντα να λαμβάνουμε αυτό ακριβώς που μας αναλογεί και όχι λιγότερο.

Είναι μύθος το ότι αν φας λιγότερα γεύματα, θα χάσεις πιο γρήγορα κιλά και μάλιστα κιλά λίπους που αυτό μας ενδιαφέρει για να είναι κάτι μόνιμο, μακροπρόθεσμο και υγιές. Οι διάφορες δίαιτες που κυκλοφορούν κατά καιρούς που βασίζονται στην απότομη απώλεια βάρους δεν έχουν καμία επιστημονική βάση και ο λόγος που γίνονται διάσημες, είναι γιατί σε βοηθούν να χάσεις πολύ γρήγορα βάρος σε μικρό χρονικό διάστημα. Κάτι που μπορεί όντως να γίνει, αλλά πάντα με κάποιο κόστος για την υγεία, αφού δεν είναι φυσιολογικός τρόπος απώλειας η στέρηση, η μονοφαγία, η πείνα, κλπ.

Όλο αυτό το σύστημα με τις παράλογες δίαιτες στηρίζεται στο γεγονός της ανυπομονησίας των ανθρώπων και γι΄αυτό δε θα εξαλειφθούν ποτέ. Όσο θα υπάρχουν άνθρωποι που θα σκέπτονται συνέχεια το πώς να χάσουν βάρος εύκολα & γρήγορα, τόσο πιο πολύ θα τρέφεται αυτό το σύστημα της παραπληροφόρησης και του κομπογιαννιτισμού. Μάλιστα, να τονίσουμε πως έτσι δε χάνονται κιλά λίπους, αλλά μόνο υγρά και μυϊκή μάζα, οπότε πριν προλάβετε να χαρείτε βλέποντας τη ζυγαριά σας να πέφτει σε νούμερα, αναρωτηθείτε εάν χάσατε με τον σωστό τρόπο τα κιλά σας.

Όσο πιο γρήγορα τα χάσετε, τόσο και πιο γρήγορα θα τα ξαναπάρετε και ίσως σε διπλάσιο ποσοστό λίπους, ενώ ο σκοπός είναι να χαθούν αργά & σταθερά χωρίς κόπο με μόνιμο αποτέλεσμα (εξού και ο τίτλος για το αν η στέρηση σε κάνει παχύσαρκο). Για ποιον λόγο να πεινάτε και να υποφέρετε χωρίς λόγο? Αδυνατίστε τρώγοντας και τρώγοντας σωστά, χωρίς να υποστεί το σώμα σας κάποιο σοκ και να δημιουργηθούν τα όποια προβλήματα υγείας. Άλλωστε ο σκοπός του διαιτολόγου είναι η διατροφική εκπαίδευση και όχι απλά το να βοηθήσει τον πελάτη να χάσει το βάρος που επιθυμεί.

Άρα, μην εμπιστεύεστε ποτέ δίαιτες που δεν είναι από ειδικούς και μην προσπαθείτε να ακολουθήσετε από μόνοι σας κάτι αντίστοιχο, επειδή ακούσατε μια φίλη ή συγγενή που το έκανε και έμεινε ευχαριστημένη. Πάντα να θυμάστε τον τρόπο με τον οποίο κάποιος έχασε βάρος και όχι το ότι έχασε! Για την υγεία μας το πιο σημαντικό είναι, να μας γίνει τρόπος ζωής & καθημερινότητα και όχι κάτι τυποποιημένο, βιαστικό και καταναγκαστικό.