Σε αυτό το άρθρο δε θα μιλήσω μόνο σαν Διατροφολόγος. Αλλά και σαν κλόουν-εμψυχώτρια που είναι η δεύτερη μου επαγγελματική ιδιότητα περισσότερα χρόνια μάλιστα. Οπότε η εμπειρία μου με τα παιδιά είναι μεγάλη!
Καραντίνα με παιδιά μέσα στο σπίτι;
Ευτυχώς, το lockdown που είχαμε λόγω του κορονοϊού έχει τελειώσει. Όμως καλό είναι πάντα να υπάρχουν ιδέες για παιχνίδια με τα παιδιά μας στο σπίτι. Αν τυχόν ξαναέρθει μια καραντίνα στη ζωή μας, να είναι οι μαμάδες προετοιμασμένες για το πώς μπορούμε να περάσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας μαζί τους. Η αλήθεια είναι ότι η καραντίνα με μικρά παιδιά μέσα στο σπίτι δεν είναι εύκολη υπόθεση!
Δε θα αναφερθώ σε ασκήσεις γυμναστικής που είναι και αυτή μια πολύ καλή δραστηριότητα και ίσως η πρώτη που θα μας έρθει στο μυαλό. Θα συνδυάσω λίγο τις 2 ιδιότητες μου, δηλαδή την διατροφή με την εμψύχωση!
Η πυραμίδα της διατροφής και η λίστα με τα ψώνια
Αρχικά, μπορούμε να ξεκινήσουμε λέγοντας κάποια πράγματα, για τη γνωστή σε όλους μας, πυραμίδα της διατροφής.
Μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν πώς φτιάχνεται, βρίσκοντας τρόφιμα που συνήθως έχουμε όλοι στα ντουλάπια και στα ψυγεία μας ή ακόμα και παίζοντας με πλαστικά λαχανικά και φρούτα που συνήθως διαθέτουμε όσοι έχουμε μικρά παιδάκια.
Επίσης, μια όμορφη δραστηριότητα είναι, να γράψουμε μια λίστα από ψώνια-προϊόντα που θέλουμε να αγοράσουμε από το σουπερ μάρκετ. Όταν τα πάρουμε σπίτι, να βάλουμε τα παιδιά να τα διαχωρίσουν σε καλάθια ανά κατηγορίες τροφίμων που:
- πρέπει να μπουν στο ψυγείο
- μπορούν να αποθηκευτούν σε κάποιο ντουλάπι
- είναι για ανακύκλωση και μη
- είναι ρευστά, στερεά, κλπ.
Μουσική και χρώματα
Συνεχίζοντας, θα συνδυάσουμε τη μουσική με τα χρώματα, με τους αριθμούς και τα τρόφιμα!
Βάζουμε μουσική και παιδικά όμορφα τραγουδάκια που αρέσουν στα παιδιά μας. Αρχίζουμε να χορεύουμε, έχοντας ήδη μπροστά τους κάποια τρόφιμα. Όταν σταματήσουμε τη μουσική, τους λέμε να πιάσουν ένα τρόφιμο από αυτά που βρίσκονται μπροστά τους που να έχει πχ το χρώμα μωβ.
Συνεχίζουμε να χορεύουμε μέχρι να ξανασταματήσει η μουσική, οπότε έτσι γίνεται πιο διασκεδαστικός ο χορός μας και το ίδιο μπορούμε να κάνουμε με αριθμούς αντί για χρώματα. Για παράδειγμα, όταν σταματήσουμε τη μουσική να τους πούμε να πιάσουν πχ 3 λαχανικά ή 2 φρούτα και πάει λέγοντας.
Το φαγητό, ο φύλακας μας
Ένα όμορφο παιχνίδι είναι να τους μάθουμε πως το φαγητό είναι φύλακας καλής υγείας του σώματος & του μυαλού.
Φανταζόμαστε πως υπάρχει ένας μυστικός φίλος που του αρέσει να τρώει σάντουιτς, χάμπουργκερ, πατατάκια, γλυκά. Όλα αυτά δηλαδή που ξετρελαίνουν τα παιδιά.
Μάλιστα, του αρέσει να περνά ώρες μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης ή να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει όλες αυτές τις λιχουδιές. Η συνέπεια είναι να έχει πολλά περιττά κιλά, να έχει χαλασμένα δόντια και να δυσκολεύεται να συμμετάσχει στο μάθημα της γυμναστικής!
Όλοι, λοιπόν, εμείς ως ειδικοί Διατροφολόγοι θα πρέπει να συλλέξουμε τις πληροφορίες σχετικά με την υγιεινή διατροφή και να τον συμβουλέψουμε!
Το ταξίδι της τροφής
Επιπλέον, αν βρούμε από το διαδίκτυο μια αφίσα με το ανθρώπινο σώμα και τα όργανα του, μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά πως ταξιδεύει η τροφή σε όλο το σώμα.
Με τη βοήθεια της αφίσας, παρατηρούμε το ταξίδι της τροφής στα διάφορα μέρη του σώματος όπως χέρια, πόδια, μαλλιά. Παράλληλα, ανακαλύπτουν τα παιδιά τα ζωτικά αυτά σημεία. Μπορούν να φανταστούν ένα τρόφιμο ή και περισσότερα που θα ήθελαν να φάνε και να ξεκινήσει έτσι το ταξίδι της τροφής!
Το στομάχι του γίγαντα
Ένα ακόμη ωραίο παιχνίδι με μουσική, είναι το «στομάχι του γίγαντα».
Βάζουμε μουσική να χορέψουμε, δείχνουμε που είναι το στομάχι μας, διαλέγουμε τροφές που θέλουμε να φάμε και λέμε πως τρώμε σαν γίγαντες! Κουνιόμαστε σαν το στομάχι του γίγαντα, όπου τα τρόφιμα χορεύουν μέσα σε αυτό και φυσικά όλοι μαζί με τη μουσική!
Οι συνδυασμοί των τροφίμων
Τέλος, εκτός από το να μαγειρέψουμε όλοι μαζί στην κουζίνα μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά να συνδυάζουν τα τρόφιμα όπως:
- μακαρόνια με κιμά
- αγγούρι με ντομάτα
- γάλα με δημητριακά
- ψωμί με βούτυρο
Επίσης, γιατί όχι να μην τους πούμε τις ομάδες των τροφών ανά συστατικά. Δηλαδή, ποια ανήκουν στους υδατάνθρακες, ποια στις πρωτεΐνες κλπ.